نگرانی سازمان ملل از ادامه درگیری ها در لیبی

به گزارش وبلاگ عمومی، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد از ادامه درگیری ها در لیبی و انتقال اسلحه و نیروهای نظامی خارجی به این کشور ابراز نگرانی کرد.

نگرانی سازمان ملل از ادامه درگیری ها در لیبی

شبکه روسیه الیوم روز سهشنبه به نقل از استفان دوژاریک اضافه نمود: هم اکنون، لیبی به جنگ بیشتر احتیاج ندارد و جنگ بیشتر آخرین چیزی است که لیبی احتیاج دارد .

وی این سخنان را در واکنش به اظهارات عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر مبنی بر مداخله مستقیم نظامی در لیبی گفت و اضافه نمود: این موضوع را باید در نظر گرفت که اکنون آخرین چیزی که لیبی به آن احتیاج دارد، جنگ بیشتر است.

سخنگوی دبیر کل سازمان ملل در گفت و گو با وبلاگ عمومی شرح داد: واضح است که لیبی اکنون به جنگ، افزایش لشکر کشی نظامی، افزایش انتقال اسلحه و جنگجویان خارجی یا مزدور بیشتر در خاک خود احتیاج ندارد.

وی اضافه نمود: ما از ادامه لشکر کشی نظامی در مرکز لیبی به ویژه در سرت و از انتقال اسلحه از خارج و ادامه استخدام سربازان مزدور و هر آنچه در مورد نقض آشکار عدم استفاده از تسلیحات انجام می شود، نگران هستیم.

خاطر نشان می شود که عبد الفتاح السیسی رئیس جمهور مصر شنبه گذشته گفت که دخالت های خارجی در لیبی به ایجاد پناهگاه های امن برای خشونت طلبان و تروریسم کمک کرده است بنابر این مداخله نظامی مستقیم مصر در لیبی امکانپذیر است و تاکید کرد که چنین مداخلاتی تحت مشروعیت بین المللی برایش فراهم شده است.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین

به "نگرانی سازمان ملل از ادامه درگیری ها در لیبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگرانی سازمان ملل از ادامه درگیری ها در لیبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید