شیب تند کرونا در پاکستان

به گزارش وبلاگ عمومی، این روزها دولت پاکستان برای غلبه بر مسائل معیشتی کشور ناشی از ویروس کرونا طرح لغو مرحله ای محدودیت ها را به اجرا گذاشته است، موضوعی که به تعبیر رسانه های این کشور بی فایده بوده و نه تنها از سرعت شیوع این بیماری کم نکرده بلکه پاکستانی ها هر روز شاهد افزایش تعداد مبتلایان به این ویروس هستند.

شیب تند کرونا در پاکستان

رسانه های پاکستانی روز چهارشنبه گزارش خود را از شرایط پسا-محدودیت ها در شهرهای مختلف اختصاص داده و نوشتند،کاهش میزان فاصله گذاری اجتماعی نتیجه عکس داشته و کشور در شیب تند گسترش ویروس کووید-19 قرار گرفته است.

طی 24 ساعت گذشته بیش از دوهزار و 500 مورد جدید ابتلا به کرونا در شهرهای مختلف پاکستان شناسایی شد و باعث شد تا این کشور تنها یک هفته پس از لغو محدودیت ها، رکورد بیشترین موارد ابتلا به ویروس کرونا در یک روز را به ثبت برساند.

مطبوعات پاکستان با ابراز نگرانی از عدم تغییر در منحنی شیوع کرونا، گزارش دادند: برعکس آنچه که تصور می شد، بازارها مملو از افراد شده و چیزی به نام احتیاط دیده نمی شود.

هشدار جدی دولت به مردم مبنی بر اعمال مجدد محدودیت ها

اعضای کابینه دولت پاکستان در واکنش به تخلفات اجرا شده پس از مجوز بازگشایی مراکز خرید و ازسرگیری فعالیت های تجاری در مناطق مختلف این کشور، تهدید کردند که در صورت عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی توسط مردم، محدودیت های کرونایی دوباره اعمال می شود.

گزارش منابع خبری از شهر کراچی مرکز ایالت سِند در جنوب پاکستان که بیشترین آمار مبتلایان به ویروس کرونا را ثبت کرده است، نیز حاکی از نگرانی دولت ایالتی نسبت به بی اعتنایی مردم به طرح فاصله گذاری اجتماعی است. مقامات ایالت سِند نیز اعمال مجدد محدودیت های سخت تر در صورت عدم پایبندی به اصول و مقررات اعلام شده از سوی دولت، را در دستور کار قرار دادند.

پاکستان همچنان پذیرای مسافران بازگشتی آلوده به کرونا است

در همین حال منابع رسمی در پاکستان اعلام کردند که طی 10 روز اخیر ابتلای 379 تبعه بازگشتی این کشور از خارج به ویروس کرونا شناسایی شد. در طول این مدت چهارهزار و 344 شهروند پاکستانی مقیم کشورهای مختلف با پروازهای اختصاصی به کشور بازگشتند که از میان آنان 379 به کرونا مبتلا بودند.

آمار رسمی در پاکستان نشان می دهد که دولت این کشور طی 26 روز با استفاده از 43 پرواز هفت هزار و 756 نفر از اتباع خود را بازگردانده است که طی این مدت نیز 682 مسافر بازگشتی به ویروس کرونا آلوده بودند.

منابع خبری گزارش دادند: صدها نفر از مسافران بازگشتی به پاکستان با خود کرونا آورده و بیشترین این افراد مقیم کشورهای عربی حوزه خلیج فارس از جمله عربستان و امارات بودند.

پس از تایید ابتلای صدها نفر از اتباع پاکستانی بازگشتی از امارات متحده عربی به ویروس کرونا، دولت اسلام آباد مراتب نگرانی شدید خود نسبت به آلودگی شهروندان پاکستانی به ویروس کووید-19 را به ابوظبی ابلاغ کرد.

براساس این گزارش، مقامات پاکستان در خصوص میزان بالای شیوع بیماری کرونا میان کارگران پاکستانی بازگردانده شده از کشورهای خاورمیانه از جمله عربستان و امارات به شدت نگران بوده و معتقد است که شرایط نامناسبت و زندگی کارگران در اماکن پرازدحام در این کشورها موجب گسترش بیشتر این ویروس میان اتباع پاکستانی شده است.

کووید-19 یا همان ویروس کرونا هفتم اسفند سال گذشته توسط وزارت بهداشت پاکستان با شناسایی نخستین مورد در شهر کراچی اعلام شد و هم اکنون 33 هزار و 638 نفر به این ویروس مبتلا هستند. 737 بیمار کرونایی نیز در شهرهای مختلف پاکستان جان باخته اند.

آمار تارنمای وزارت بهداشت پاکستان نشان می دهد که 79 درصد عامل شیوع کرونا در این روزها را انتقال آن از یک فرد به فرد دیگر و 21 درصد دیگر را آلودگی اتباع پاکستانی که از خارج برگشته بودند، تشکیل می دهد.،ایرنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین

به "شیب تند کرونا در پاکستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیب تند کرونا در پاکستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید