تشدید تنش کاخ سفید و مرکز کنترل و پیشگیری آمریکا بر سر مقابله با کرونا

به گزارش وبلاگ عمومی، تنش های بین کاخ سفید و مرکز کنترل و پیشگیری بیماری در آمریکا بعد از اینکه یکی از مشاوران رئیس جمهور آمریکا از واکنش این مرکز به شیوع بیماری کرونا انتقاد کرد، بالا گرفته است.

تشدید تنش کاخ سفید و مرکز کنترل و پیشگیری آمریکا بر سر مقابله با کرونا

به گزارش گروه بین الملل خبر گزاری فارس، اظهارات اخیر پیتر ناوارو مشاور تجاری دونالد ترامپ در کاخ سفید، نشان می دهند که دولت ترامپ در کوشش است، مرکز کنترل و پیشگیری بیماری در آمریکا را به حاشیه بکشاند.

به نوشته روزنامه واشنگتن پست، مرکز کنترل و پیشگیری بیماری در آمریکا معمولاً نقش اصلی را در بحران های مربوط به سلامتی و بهداشت در این کشور ایفا می نماید، اما در هفته های اخیر کاخ سفید دستور العمل این مرکز برای بازگشایی و بر داشتن محدودیت های مربوط به بیماری کرونا را به تأخیر انداخته است.

پیتر ناوارو، در اظهارات خود در شبکه خبری ان بی سی نیوز، از فرایند فراوری کیت های ناقص تست کرونا توسط مرکز کنترل و پیشگیری بیماری انتقاد کرد و تأخیر در فرایند تست کرونا در آمریکا را مربوط به کم کاری این مرکز دانست.

او گفت: در اوایل این بحران، مرکز کنترل و پیشگیری بیماری (آمریکا)که در دنیا قابل اطمینان ترین نام در این زمینه است، کشور را با فرایند تست (کرونا) ناامید نموده است.

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری به اظهارات مشاور تجاری کاخ سفید پاسخی نداد اما الکس آزار، وزیر بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده آمریکا، در مصاحبه ای با شبکه خبری سی بی اس با انتقاد های ناوارو مخالفت کرد.

وی در این مصاحبه مطرح کرد: من فکر نمی کنم که مرکز کنترل و پیشگیری بیماری کشور (آمریکا) را ناامید نموده باشد. من بر این باور هستم که این مرکز نقش مهمی در در امر بهداشت عمومی آمریکا ایفا می نماید.

واشنگتن پست در ادامه این گزارش نوشت، با توجه به اینکه شیوع ویروس کرونا در آمریکا به سومین ماه خود رسیده است، بعضی در کاخ سفید، مرکز کنترل و پیشگیری و رئیس آن، رابرت ردفیلد را مورد هدف قرار داده اند.

مقامات کاخ سفید، علاوه بر مسئله تست کرونا می گویند که آنها از فرایند انتشار آمار و اطلاعات در خصوص ویروس کرونا و ارائه دستور العمل در خصوص باز گشایی ها و محدود یت ها در آمریکا از سوی این مرکز نیز ناامید هستند.

رابردت ردفیلد روز سه شنبه در جلسه استماع کمیته سنا که به وسیله ویدئو کنفرانس برگزار گردید، در خصوص کوشش های مرکز کنترل و پیشگیری بیماری برای مبارزه با بیماری کرونا شرح و در خصوص کمبود تجهیزات بهداشتی هشدار داد.

منبع: خبرگزاری فارس

به "تشدید تنش کاخ سفید و مرکز کنترل و پیشگیری آمریکا بر سر مقابله با کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشدید تنش کاخ سفید و مرکز کنترل و پیشگیری آمریکا بر سر مقابله با کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید